Czy wiesz, że aż około 55% klientów podejmuje decyzję o zakupie po obejrzeniu filmu reklamowego? Filmy reklamowe cieszą się coraz większą popularnością, ponieważ w błyskotliwy sposób przedstawiają markę, jej usługi i produkty. Ich fenomen tkwi w obrazie i dźwięku – to właśnie one stymulują odbiorców, opowiadając historie, które tak wszyscy lubimy. Jednak produkcja filmu reklamowego wiąże się z inwestycją. Jeśli więc zastanawiasz się, ile kosztuje film reklamowy, przeczytaj artykuł!

Film reklamowy i produktowy – czyli jaki?

Filmy reklamowe istnieją od dziesięcioleci. Służą do promowania produktów i usług, zwiększania świadomości marki oraz przyciągania nowych klientów. Film reklamowy to krótki film, który ma za zadanie atrakcyjnie reklamować produkt lub usługę. Zwykle ma formę reklamy, która może być udostępniana na platformach społecznościowych, w TV lub w wybranym miejscu w mediach.

Film reklamowy zwykle zawiera logo marki i niektóre z jej kluczowych cech, a także wezwanie do działania. Jego przeciętna długość to 30-60 sekund, ale spoty reklamowe mogą być krótsze lub dłuższe w zależności od potrzeb biznesu.

A czym jest typowo film produktowy? Jak sama nazwa wskazuje, skupia się na konkretnym produkcie. Film produktowy to krótki film, który wyjaśnia cechy i zalety przedmiotu. Zazwyczaj jest tworzony przez profesjonalną firmę filmową, aby można go było używać na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych i wszędzie tam, gdzie trzeba sprzedawać produkt.

Tworzenie filmów produktowych, które konwertują klientów, to trudne zadanie. Proces ten składa się z wielu etapów i może być czasochłonny. Jednak dzięki odpowiednim narzędziom możesz zwiększyć skuteczność swoich filmów i dotrzeć do większej liczby osób. Dlatego są firmy filmowe, takie jak FlyPix, które świadczą usługi tworzenia filmów produktowych.

Filmy produktowe to świetny sposób na przedstawienie swojego produktu odbiorcom. Mogą pomóc Ci sprzedać Twój produkt i ułatwić ludziom zrozumienie, co sprzedajesz. Mogą również wspomóc w budowaniu zaufania wśród odbiorców i nawiązywaniu z nimi relacji.

Film produktowy to także świetny sposób na zwiększenie zaangażowania w mediach społecznościowych, co jest ważne dla firm, które chcą, aby ich produkty lub usługi cieszyły się popularnością wśród konsumentów. Film produktowy to zatem kluczowe narzędzie marketingowe, które może pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji.

Stworzenie filmu reklamowego lub produktowego warto powierzyć profesjonalistom. W następnej części wpisu dowiesz się, ile kosztuje film reklamowy o konkretnym czasie trwania!

Filmy reklamowe - cechy dobrego spotu reklamowego

Ile kosztuje film produktowy i reklamowy?

Na koszt filmu reklamowego w dużej mierze wpływa czas jego trwania.

· Film reklamowy do 30 sekund – w większości przypadków koszt waha się około 1000-2500 tys. złotych. Zazwyczaj nagranie tak krótkiego filmu zajmuje kilka godzin, a nie cały dzień, dlatego cena jest niższa.

· Film reklamowy od 30 sekund do 60 sekund – im film dłuższy, tym cena jest wyższa. Średni koszt to 1000-8000 tysięcy złotych.

· Film reklamowy powyżej minuty – często jego nagranie zajmuje cały dzień, dlatego cena jest najwyższa. Średni koszt to od 2500-10000 tysięcy złotych. Film promocyjny powyżej minuty wymaga bardziej czasochłonnego montażu.

Powyższe koszty mają charakter mocno orientacyjny. W firmie FlyPix każde zlecenie wyceniamy indywidualnie, uwzględniając mnóstwo czynników, w tym możliwości budżetowe klienta. A jakie dokładnie czynniki bierzemy pod uwagę? Od czego zależy koszt filmu reklamowego? Przeczytaj w następnej części artykułu!

Film promocyjny – od czego zależy jego koszt?

Koszt filmu reklamowego może się różnić w zależności od wielkości zlecenia. Jak już wiesz, długość reklamy jest jednym z najważniejszych, który może mieć wpływ na cenę. Innym czynnikiem, który wpływa na koszt, jest to, czy w filmie zastosowano efekty specjalne lub czy są w nim sceny z aktorami. Poniżej opisujemy po kolej najważniejsze czynniki.

· Scenariusz – są dwie możliwości: osobiście stworzysz scenariusz lub zlecisz to zadanie firmie filmującej. Profesjonaliści przygotują scenariusz i scenopis, które zawierają wszystkie niezbędne kroki do realizacji filmu. Ile się płaci za scenariusze do filmów? W przypadku filmu reklamowego jest to od kilkuset złotych do  kilku tysięcy złotych, potrzebna jest indywidualna wycena.

· Miejsce i dni zdjęciowe – oprócz czasu trwania filmu reklamowego, ważne jest też miejsce. Jeśli realizacja filmu wymaga organizacji dłuższego wyjazdu w dalsze miejsce, wówczas cena rośnie.

·  Aktorzy i statyści – jeśli film promocyjny powstaje z udziałem aktorów, wówczas cena znacznie wzrasta, zwłaszcza jeśli są to rozpoznawalne osoby. Każdy aktor ma własny cennik, który należy uwzględnić.

· Organizacja planu zdjęciowego – jeśli dysponujesz wszystkimi rekwizytami i niezbędnymi przedmiotami, praktycznie nie obciążysz budżetu. Czasami jednak trzeba dodatkowo wynająć rekwizyty, a nawet teren, co generuje dodatkowy koszt.

· Rodzaj sprzętu – niektóre filmy reklamowe można nagrać jedną kamerą, chociaż rzadko to się zdarza, inne natomiast wymagają użycia kilku kamer lub drona – wówczas koszt jest wyższy, ale efekty najlepsze. Stopień skomplikowania ujęć również wpływa na cenę filmu.

· Montaż – to proces długotrwały, który wymaga skupienia, doświadczenia i profesjonalizmu. Cena za montaż w dużej mierze zależy też od czasu trwania filmu.

· Efekty specjalne i skomplikowane animacje – za takie urozmaicenia koszt filmu reklamowego na pewno będzie wyższy.

· Audio i lektor – wynajem lektora wiąże się z dodatkowym kosztem. Jeśli jednak osobiście możesz użyczyć głosu, wówczas oszczędzisz najwięcej pieniędzy.

Proces produkcji i postprodukcji, jaki obejmuje spot reklamowy, zawiera wiele etapów, które można podzielić na fazę przedprodukcyjną, produkcyjną i postprodukcyjną. To od tych wszystkich etapów zależą koszty produkcji filmu. Teraz już wiesz, ile kosztuje film reklamowy!

Filmy reklamowe – wizytówki i prezentacje video – ceny usług

Produkcja filmowa to skomplikowane zadanie, które warto powierzyć specjalistom. Dlatego jesteśmy do dyspozycji – napisz, zadzwoń lub wypełnij formularz na stronie. Każdy projekt wyceniamy indywidualnie, biorąc pod uwagę rodzaj filmu, przygotowanie scenariusza i planu, dzień zdjęciowy, wymagany sprzęt i dodatkowe koszty.

Nasza firma zajmująca się produkcją filmową z pełnym zakresem usług, specjalizuje się w tworzeniu przełomowych kampanii. Współpracujemy z klientami, aby zaprojektować idealne filmy promocyjne, nadając im indywidualny charakter i spójny przekaz, który rezonuje z odbiorcami i tworzy sukces na większą skalę. Zapraszamy – poznaj wycenę filmu reklamowego!