Filmy rekrutacyjne to nowa, kreatywna forma poszukiwania pracowników. Oferujesz owocowe czwartki? Super. Multisport? Fajnie, ale to przecież proponuje prawie każdy. Może pakiet medyczny? To w zasadzie standard. A jeśli tą zachętą ma być „młody i dynamiczny zespół, który oferuje możliwość rozwoju”, to przypomnę Ci, że to też już było i… Cóż, niekoniecznie działa to na Twoją korzyść. Jeśli chcesz się wyróżnić na rynku, powinien pójść o krok dalej. Jak możesz przykuć uwagę pracownika? DYNAMICZNIE i SZCZERZE! I tu z pomocą przychodzą filmy wizerunkowe i rekrutacyjne.


Czym jest film wizerunkowy?

 

Zastanów się, czego potencjalny pracownik może szukać w nowym miejscu pracy? Czy chodzi jedynie o wynagrodzenie? Nie. Ważna jest możliwość rozwoju, atmosfera w pracy i ludzie, którzy tam pracują. Film wizerunkowy pozwoli potencjalnemu pracownikowi poznać Twoją firmę „od kuchni”. Dobry film wizerunkowy sprawi, że będzie chciał u Ciebie pracować.

Nasza firma miała niedawno przyjemność zrealizować film employer branding dla Grupa Tense (agencja SEO/SEM – pozycjonowanie stron internetowych) – z przyjemnością słuchaliśmy pracowników, którzy na ludzie i z humorem opowiadali o swoim miejscu pracy, wspaniałej atmosferze i realiach codzienności.

 

Film rekrutacyjny - SEO Grupa Tense
 

Skuteczny film rekrutacyjny, czyli jaki?

 

Żeby jednak film zrealizował swój cel, musi spełnić kilka warunków. Jaki powinien być dobry film rekrutacyjny?

  1. Oparty na strategii --  na film rekrutacyjny musisz mieć pomysł, który będzie się wpisywał w wizerunek Twojej firmy. Chodzi tu zarówno o formę (poważna, humorystyczna, na luzie), jak i to, co chcesz w nim przekazać.
  2. Skierowany do konkretnych osób – film rekrutacyjny ma za zadanie przyciągnąć nowego pracownika, nie musi więc podobać się wszystkim. Jego zadaniem jest przykuć uwagę kilku konkretnych osób, które mogą aplikować na określone stanowisko. Im bardziej spersonalizowany film, tym lepiej.
  3. Ukazujący rzeczywistość – film rekrutacyjny ma na celu pokazanie prawdziwego środowiska pracy. To pewnego rodzaju wycieczka po zakamarkach firmy. Nie warto tworzyć filmu employer brandingowego w formie laurki, bo taki wyidealizowany obraz to zwykłe kłamstwo. A rozczarowany pracownik może szybko złożyć wypowiedzenie i Ciebie czeka kolejna kosztowna rekrutacja.
  4. A ponad wszystko… NATURALNY  – Twoja strategia i pomysł na nic się zdadzą, jeśli podetkniesz pracownikom pod nos przygotowany scenariusz. Zarys – ok, przygotowane pytania – jak najbardziej, byle by nikt z pracowników ich wcześniej nie widział! Pamiętaj, że film to nie tylko słowa – pozwól pracownikom przekazać prawdziwe emocje, a gwarantujemy, że firma zyska na tym więcej, niż możesz się spodziewać.

 

Film rekrutacyjny - "Handel" Grupa Tense
 

Filmy rekrutacyjne – jak to robimy?

 

Do realizacji filmów zostały wykorzystane 3 kamery na statywach obsługiwane przez 2 operatorów (2 kamery bliskie oraz 1 kamera ogólna) i jednego dźwiękowca. Nagranie zrealizowaliśmy w wynajętym studio z profesjonalnym oświetleniem w przeciągu 1 dnia zdjęciowego – na planie spędziliśmy ponad 8h. Pracownicy Grupy Tense zostali przygotowani do nagrania przez profesjonalną wizażystkę. Efektem naszej pracy są 4 filmy rekrutacyjne dla różnych działów : Marketing, Back Office, SEO, Handel które można zobaczyć na stronie rekrutacyjnej Grupy Tense .




Szukasz nietuzinkowego sposobu na przyciągnięcie wartościowych pracowników do Twojej firmy ? Zgłoś się do FlyPix, żeby nagrać film rekrutacyjny w Twojej firmie! Jeśli nie masz pomysłu, lub zastanawiasz się, jaka forma będzie najskuteczniejsza w Twoim przypadku, skontaktuj się nami : www.flypix.pl, biuro@flypix.pl lub tel. 606-247-244 .