Zdjęcia biznesowe są bardzo ważną częścią budowania swojego wizerunku. Odpowiednio wykonane pozwolą na zwiększenie atrakcyjności naszej oferty oraz stworzą atmosferę zaufania. Dobry fotograf biznesowy to osoba, której absolutnie nie możesz ominąć przy planowaniu CV czy tworzeniu profilu na Linkedln. Jak jednak prawidłowo się ubrać na taką sesję?

Fotografia biznesowa – zacznij od wybrania celu

Zanim odpowiemy na pytanie jak prawidłowo się ubrać do zdjęć biznesowych, zastanówmy się, czemu w ogóle się na nie decydujemy. Fotograf biznesowy inaczej będzie kadrował zdjęcie zależnie od docelowego miejsca jego umieszczenia, więc warto zawczasu przemyśleć tę kwestię. Przykładowo, jeśli budujemy profil na Linkedln, na którym zdjęcia są niewielkie, portrety biznesowe ograniczają się zwykle do zbliżenia na samą twarz, przez co nie musimy zastanawiać się nad wyborem odpowiednich butów. Inaczej przedstawia się sytuacja, jeśli profesjonalne zdjęcia biznesowe będą nam potrzebne do zakładki ‘’o mnie’’ na Twojej witrynie. Wówczas mogą się przydać fotografie całej sylwetki, przez co nie możemy pominąć w przygotowaniach żadnej części garderoby.

zdjęcia biznesowefotografia biznesowa sesja biznesowa

 

Na co zwrócić uwagę?

Jeśli już wiesz, do czego przyda Ci się profesjonalna sesja biznesowa, zacznij planować odpowiedni strój. Niezależenie od wyboru pamiętaj, że wszystkie ubrania muszą być czyste i wyprasowane. Jeśli nawet zdecydujesz się na zakup nowych ubrań na zdjęcia biznesowe, wybierz tylko te, w których czujesz się komfortowo. Mniej, znaczy więcej, więc ogranicz mnogość wzorów i kolorów. Nie zakładaj na siebie luźnych koszul czy swetrów, bo będziesz wydawać się większy niż w rzeczywistości. Szczególną uwagę zwróć na przylegający kołnierz koszuli, gdyż źle dopasowany, będzie wyglądał mało oficjalnie. Logo na ubraniu odciągnie uwagę od twarzy, więc również postaraj się go uniknąć. Zwykły T-shirt (nawet najbardziej ulubiony) może także nie być dobrym pomysłem, szczególnie w pastelowych barwach, które pod wpływem mocnych studyjnych lamp często zupełnie tracą kolor. Elegancki kostium oraz koszula z marynarką to ponadczasowe rozwiązania, które nie tracą na popularności w biznesowym świecie. 

sesja biznesowafotografia biznesowa sesja wizerunkowa

A co z akcesoriami?

Pamiętaj, że fotografia biznesowa najczęściej koncentrują się na Twojej twarzy, więc nie chcesz, aby akcesoria odciągnęły od niej uwagę. Najlepiej ogranicz się do minimum, również w kwestii makijażu, który nie powinien być przesadzony. Wyglądaj tak profesjonalnie, jak marka, którą tworzysz.